16-osios tarptautinės tarpdalykinės kūrybinės dirbtuvės (Statinių projektavimo praktika)

2025 m. kovo 31–balandžio 25 dienomis Statybos fakultete vyko 16-osios tarptautinės tarpdalykinės kūrybinės dirbtuvės. Šiais metais studentams buvo pateikta užduotis suprojektuoti vaikų darželį Braškių g. 54 Vilniuje. Projekto tema – „Vaikų darželio statybos projektas“ – išsiskyrė aktualumu ir iššūkiu kūrybiškai reaguoti į šiuolaikinės švietimo įstaigos poreikius bei miesto urbanistinį kontekstą.

Praktikoje dalyvavo Statybos fakulteto studentai iš Statybos, Išmaniųjų pastatų inžinerijos ir Statinių inžinerinių sistemų studijų programų, taip pat partneriai iš Prancūzijos Nacionalinės amatų ir menų akademijos (CNAM Grand Est). Dalyviai buvo suskirstyti į tarptautines mišrias 8–9 narių komandas, kurios vadovaudamosi statinio informacinio modeliavimo (angl. building information modelling, BIM) projektavimo principais rengė statinio projektą.

Studentai turėjo sukurti ne tik architektūrinę ir urbanistinę koncepciją, bet ir parengti statinio konstrukcinę schemą, suprojektuoti nuotekų ir vėdinimo sistemas, išlaikydami reikalavimus A++ energinio naudingumo klasei, tvarumui ir vaikų ugdymo aplinkos kokybei. Visą projektavimo laikotarpį buvo kuriami ir nuolat atnaujinami skirtingų disciplinų BIM modeliai, t.y. buvo sukurti statinio architektūros, statinio konstrukcijų, šildymo, vėdinimo ir sklypo plano BIM modeliai. Be to, buvo  įgyvendintas ir kokybės patikros procesas – atliekama geometrinė BIM modelių elementų susikirtimų patikra. Siekiant užtikrinti sklandų bendradarbiavimą tarp skirtingų projekto dalių projektuotojų, projekte buvo taikoma bendroji duomenų aplinka (ang. common data environment, CDE). 

Projektavimo užduotyje buvo numatyti konkretūs poreikiai: darželyje turėjo būti suplanuotos erdvės ne mažiau kaip 8 vaikų grupėms, patalpos specialistams, virtuvė, renginių ir sporto salės, sensoriniai kabinetai bei želdinių gausa sklype. Projektuojant buvo būtina užtikrinti urbanistinį integralumą, natūralios šviesos panaudojimą, universalaus dizaino principus ir inovatyvius vaikų edukacijos sprendimus.

Balandžio 25 d. vyko projektų pristatymas. Komisija, sudaryta iš architektūros, konstrukcijų ir inžinerinių sistemų dėstytojų, vertino komandas už architektūrinių sprendinių kokybę, funkcionalumą, inovatyvumą bei gebėjimą integruoti įvairių sričių žinias. Geriausiais projektais šiemet buvo pripažinti komandų „Drugelis“ ir „Eglutė“ darbai. Sveikiname studentus, pademonstravusius profesionalų, kūrybišką ir atsakingą požiūrį į šiuolaikinės ugdymo įstaigos projektavimą!

Daugiau naujienų